Olimpinės Rio jau netrukus. O kas bus Japonijoje po keturių metų?

Pastaruoju metu visais kanalais tik ir sklinda kalbos apie tuoj pat prasidėsiančias Olimpines žaidynes Rio. Ir visi nekantriai laukiame šio šurmulio. Pasaulio sportininkai varžysis, kad taptų geriausiais iš geriausių, o sirgaliai nuvykę ar tiesiog prie televizorių ekranų stebės kaskart vis įspūdingesnius pasirodymus ir sugniaužę kumščius palaikys savo komandas. Kaskart Olimpinių žaidynių sostine išrinktas miestas stebina žiūrovus savo ypatingumu, siekiant pabrėžti miesto ar šalies kultūros savitumą. Kaip bus Rio- pamatysim jau netrukus, tačiau Japonijos mylėtojų akį nė kiek ne mažiau traukia ir daug tolimesnės žaidynės, kurios vyks Tokijo metropolyje 2020 metais. Kodėl pasaulis jau dabar apie tai kalba ir ko gi galime tikėtis?

Kaip turbūt jau atspėjote, Tokijo Olimpinės bus futuristinių mokslo naujovių bomba. Tikėkimės neaplenks ir tūkstantmečius gyvavusių tradicijų. Būtų šaunu stebėti nindzių šou ar geišų šokį. Pastarąjį kartą Japonija žaidynes rengė 1964 metais ir “Tokijo 2020” organizacinis komitetas teigia, jog nori pralenkti jas visokiariopai, įvesti pasaulyje dar neregėtas inovacijas, ties kuo jau dabar pluša gabiausi mokslininkai, verslininkai bei akademikai. Pavyzdžiui, 1964m pasirodė greitieji traukiniai – Shinkansen (新幹線). Tuo metu jie buvo patys greičiausi pasaulyje – visiems žandikaulis atvipo. Tai pademonstravo įspūdingą šuolį ir užtikrino lyderiavimo pozicijas technologijų srityje. Tą japonai žada padaryt ir šįkart.

Meteorų lietus.

Japonijos kosmoso pramogų kompanija ALE (pasirodo ir tokia egzistuoja) dirba ties nauju projektu tam, kad per Olimpinių žaidynių atidarymo ceremoniją kristų žvaigždės! Visi galės galvoti norus. Jie pakels kosminę stotį į 70 kilometrų aukštį ir paleis daugybę šviečiančių rutuliukų, kurie dėl oro trinties užsiliepsnos ir atrodys lyg tikras meteorų lietus. Bus labai įspūdinga.

Savaeigiai Taxi automobiliai.

Jau dabar tokios kompanijos, kaip Toyota ir Nissan pluša ties robotizuotų autonominių automobilių išleidimu į rinką ir numanomas laikas ne taip jau ir toli – 2017m.. Tačiau tam, kad tokio pobūdžio automobiliai būtų pritaikyti kaip taxi 900 000 atvyksiančių turistų, prireiks dar kelerių metų ištobulint infrastuktūrą bei pritaikyt užsieniečiams. Šiuo metu Robocab arba robotizuoti taxi yra bandomi pusšimčio žmonių atliekant kasdienius ritualus: kaip nuvykti į darbą, parduotuvę, mokyklą… Taigi pasirenkite keistai kelionei be vairuotojo, nes jei viskas eisis pagal planą, Tokijo mieste ši naujovė pasirodys jau netrukus!

Vandeniliu varomi automobiliai.

Kalbant apie mašinas, savaeigiai robocab nebus vienintelė naujovė. Vandeniliu varomi ekologiški automobiliai vežios atletus tarp stadionų ir į kitas jiems reikiamas vietas. Tokiu būdu reklamuodamiesi, žinoma. Į šią naujovę ir jos “prigijimą” pasaulyje kol kas žiūrima kiek skeptiškai, nes kol kas nėra reikiamų kuro papildymo stotelių. Tam Japonijos valdžia yra pasirengusi skirti nemažai lėšų ir Tokijo mieste turėtų būti mažų mažiausiai patogu tokiais automobiliais važinėti ir pilti kurą.

Absoliuti sekimo/stebėjimo sistema.

Pastaruoju metu pasaulyje išaugo teroristinių išpuolių, taigi saugumas yra vienas svarbiausių punktų, kuriais rūpinasi japonai. Panasonic kuria sistemą, kuri apjungtų dešimtis tūkstančių įvairaus pobūdžio kamerų tiek padidinto saugumo zonose tiek ir aplink. Kameros fiksuos vaizdą 360 laipsnių 9 mega-pikselių linzėmis ir garsą dėl įmontuotų mikrofonų. Visa informacija bus siunčiama į vieną vietą, kur programa gebės atskirti įvairius vaizdus ir garsus, o pastebėjus pavojų duos signalą teisėtvarkos pareigūnams. Jeigu užsienietis nesupranta japoniškai, bet pakliuvo į bėdą, su šia programa ir vertėjų pagalba bus galima iššifruoti skirtingas kalbas ir nedelsiant padėti. Jei minioje kažkas suklupo ir nugriuvo, programa duos signalą arčiausiai budintiems apsaugos darbuotojams su nurodymais kur tai atsitiko. Šitokiu būdu siekiama suvaldyti pavojingas situacijas.

Elektroninio paso ir veido atpažinimo sistema žiūrovams.

Žiūrovai turės galimybę naudotis elektroniniu pasu, kuris bus skirtas patekti į stadioną ir aplinkines teritorijas. Pagal jį bus nustatoma tapatybė, todėl nebereikės visur nešiotis paso. Prireikus bus įrašoma ir kreditinės kortelės informacija, taigi pasas bus naudingas ir atliekant įvairius mokėjimus. Galiausiai, pasą bus galima susieti su viešbučiu ir naudoti, kaip raktą atrakinant duris. Šitokio daugiafunkcinio e-bilieto pasaulis dar nematė. Tačiau, tai dar ne viskas! Pirmą kartą žiūrovui apsilankius stadione ir pasinaudojant prietaisu, įvairūs sensoriai ir kameros nuskenuos veidą ir susies su paso informacija. Tai bus naudojama ne tik saugumo užtikrinimui, bet ir kaip apsauga nuo vagių, nes pasu negalės pasinaudoti niekas kitas.

Dar greitesni traukiniai?

Jau pernai Japonai pagerino pasaulio rekordą traukiniui greitį išvysčius net iki 602 km/h. Iki olimpinių žaidynių norima paleisti galbūt dar greitesnius magnetinius levituojančius traukinius Tokijuje „Maglev“. Tokie traukiniai jau egzistuoja kitose šalyse, kaip antai Kinija, tačiau teigiama, kad Japonijoje jie bus dar greitesni.

 

Ir čia tikrai dar ne viskas.

Kai technologijos yra tobulinamos ne dienomis, bet minutėmis, o Japonai savo išradingumu nepaliauja stebinti, ko galime laukti po keturių metų – dar pamatysime. Tačiau jau šiandien kitos žaidynės, kitas miestas, kitos tradicijos… Todėl pasirūpinkime skaniais užkandžiais, gėrimais bei draugų kompanija ir žiūrėkime, kaip seksis mūsų mylimiems atletams.

Plačiau skaitykite:

1.http://europe.newsweek.com/japan-tokyo-2020-olympics-433780?rm=eu

2.http://www.techinsider.io/the-2020-tokyo-olympics-may-be-the-most-high-tech-yet-2016-3

3.http://www.gizmodo.com.au/2015/09/8-reasons-why-the-tokyo-olympics-will-be-the-most-futuristic-weve-ever-seen/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *